Rekrutacja do udziału w Programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2026
W dniach od 04 grudnia 2025 r. do 10 grudnia 2025 r. rozpocznie się rekrutacja do udziału w Programie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością„ dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026.
Głównym celem zadania jest zapewnienie mieszkańcom Gminy Miejskiej Mielec usług asystencji osobistej, jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym. Adresatami zadania są:
1) dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
2) osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, albo
c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Szczegóły wraz z regulaminem oraz kartą zgłoszeniową można znaleźć pod adresem:
https://www.mielec.pl/rekrutacja-do-udzialu-w-programie-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2026/










