- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Mielcu - http://mops.mielec.pl -

Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Mielcu, informuje, że z dniem 24 października 2022 r. rozpoczął się nabór wniosków do ProgramuAsystent osobisty osoby niepełnosprawnej– edycja 2023, realizowanego ze środków Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych. Gmina Miejska Mielec planuje przystąpienie do w/w Programu.

 

Cele i adresaci Programu

Głównym celem Programu jest wprowadzenie bezpłatnych usług asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, której adresatami są:

  1. dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji
  2. oraz osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o niepełnosprawności:

 

Usługi asystenta w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w:

 

W trakcie realizacji usług asystenta nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej [1] (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268, z późn. zm.).

Osoby zainteresowane lub ich opiekunowie mogą uzyskać szczegółowe informacje u pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu, ul. Łukasiewicza 1c, w Dziale Świadczeń i Usług – pokój nr 32 lub telefoniczny – tel. nr 17 787 56 82.

 

Link do strony Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej:
https://www.gov.pl/web/rodzina/ogloszenie-o-naborze-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-niepelnosprawnej—edycja-2023 [2]